Meclis Canlı

Toplu Kara Taşımacılığı Şube Müdürlüğü


Süleyman ÖZDEMİR

Toplu Kara Taşımacılığı Şube Müdür V.



Toplu Kara Taşımacılığı  Şube Müdürlüğünün görev, yetki ve sorumlulukları,

1. Kamu Toplu Taşıma Araçları Şefliğinin görev yetki ve sorumlulukları şunlardır.

a) Belediye otobüsleriyle verilen toplu taşıma hizmetlerinin kalitesini artırmak, ulaşımın temel öğesi olan toplu taşımanın hız (yolculuk süresi), çevre, konfor, güvenilirlik, güvenlik ve ücret unsurlarından oluşan hizmet kalitesini kamu yararına yönelik olarak yükseltmek için gerekli verimlilik çalışmalarını yürütmek ile ilgili kanun, tüzük ve yönetmelik hükümleri doğrultusunda etkin ve verimli şekilde yönetmek,

b) Görev alanı ile ilgili konularda personeli bilgilendirmek ve mevzuattaki değişiklikleri tebliğ etmek, c) Belediye sınırları içinde kamusal toplu taşıma ile ilgili tüm işlemleri yapmak ve ulaşımın düzenli, konforlu ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlamak,

ç) Belediye sınırlarında Kamusal Toplu Taşıma sorunları ile kurum, kuruluş ve kişilerden gelen öneri, talep ve şikâyetleri inceleyerek uygun görülen düzenlemelerin yapılmasını sağlanmak,

d) Belediye otobüsleri ile ilgili hat, güzergâh ve sefer saati ile ilgili başvurularda Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü ile koordineli olarak gerekli işlemleri yapmak, Ulaştırma Koordinasyon Merkezi Kuruluna (UKOME) sunulması gereken talepleri inceleyerek, UKOME gündemine sunulmasını sağlamak için gerekli işlemleri yapmak,

e) Belediye otobüsleri ile ilgili hat, güzergâh ve sefer saati ile ilgili başvurularda Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü ile koordineli olarak gerekli işlemleri yapmak, Ulaştırma Koordinasyon Merkezi Kuruluna (UKOME) sunulması gereken talepleri inceleyerek, UKOME gündemine sunulmasını sağlamak için gerekli işlemleri yapmak,

f) Personeller arasında disiplin ve iş birliğini kurarak, çalışmaların denetlenmesi, izin, istirahat, disiplin, ödül, ceza ve idari faaliyetlerin takip edilmesini sağlamak,  g) Kamusal Toplu Taşıma sistemlerindeki diğer alternatif taşımacılık sistemleri (lastik tekerlekli gibi) hakkında fizibilite, araştırma/ geliştirme çalışmalarının takip ve kontrolünü sağlamak,

ğ) Hat ve güzergâhlarda gerekli sayım, ölçüm ve analizlerini Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü koordinesinde yaptırır, elde edilen bulgular doğrultusunda şehrin yol ve yerleşim durumuna göre Ulaşım Ana Planı doğrultusunda düzenlemeler yaparak Şube Müdürünün görüşlerine sunmak,

h) Fiyat tarifeleri ile ilgili çalışmalar yaparak güncel fiyat tarifeleri ile ilgili çalışmaları ilgili birimlerin onayına sunmak,

ı) 4736 sayılı kanunda belirtilen ve “ücretsiz ve indirimli seyahat kartı” uygulamalarını takip ve kontrolünü sağlamak,

i) Toplu taşıma araçlarının kamera kayıtlarının arşivlenmesini sağlamak, personel bilgilerini kayıt altında bulundurmak, j) Belediyeye ait toplu taşıma araçlarının hız, güzergah, rölantide çalışma vb. durum bilgilerini araç takip ve kontrol sistemi üzerinden elektronik takibinin yapılmasını sağlamak,

 k) Araç takip ve kontrol görevlilerince Belediye toplu taşıma araçlarının hat ve güzergâhlarda (hız, durak harici yolcu alımı, temizlik, şoförün kılık kıyafeti vb.) kontrol ve denetimlerinin yapılmasını sağlamak,

l) Araç takip ve kontrol görevlilerinin yaptığı kontroller neticesinde tespit edilen aksaklıkların giderilmesini, araç içi güvenlik kamera kayıtlarının alınmasını, kamera kayıtlarının raporlandırılmasını ve suç teşkil eden tespitler ile ilgili adli ve idari işlemleri yürütülmesini sağlamak,

m) Birimde yürütülen işlerle ilgili bilgi ve belgeler Şube Müdüründen izinsiz olarak kurum dışına verilmemesini sağlamak,

n) Birimde her personel yürüttüğü işin gizliliğini ve dokümanlarının korunup saklanmasını sağlamak, o) Daire Başkanı ve Toplu Kara Taşıma Şube Müdürünün verdiği diğer görevleri yapmak. 

2.Özel Toplu Taşıma Araçları Şefliğinin görev yetki ve sorumlulukları şunlardır.

 a) Özel Toplu Taşıma Araçları, Denetimli Özel Halk Araçları, Kooperatif, Birlik ve Köy statülü araçlar ile verilen toplu taşıma hizmetlerinin kalitesini yükseltmek, toplu taşımanın hız (yolculuk süresi), çevre, konfor, güvenilirlik, güvenlik ve ücret unsurlarından oluşan hizmet kalitesini kamu yararına yönelik olarak yükseltmek için gerekli verimlilik çalışmalarını yürütmek,

b) Özel Toplu Taşıma Araçları Şefliğini kanun, tüzük ve yönetmelik hükümleri doğrultusunda etkin ve verimli şekilde yönetmek,

c) Özel Toplu Taşıma Araçları, Denetimli Özel Halk Araçları, Kooperatif, Birlik ve Köy statülü araçlarla sunulan toplu taşıma hizmetleri ile ilgili tüm işlemleri yapmak ve ulaşımın düzenli, konforlu ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlamak,

ç) İlgili kurum/kuruluş ve vatandaşlardan gelen talepleri değerlendirmek,

d) Özel Toplu Taşıma Araçları, Denetimli Özel Halk Araçları, Kooperatif, Birlik ve Köy statülü araçlarla ilgili hat, güzergâh ve sefer saati ile ilgili başvurularda Ulaşım Planlama Şube Müdürlüğü ile koordineli olarak gerekli işlemleri yapmak, Ulaşım Koordinasyon Merkezi (UKOME)  Kuruluna sunulması gereken talepleri inceleyerek, UKOME gündemine sunulmasını sağlamak için gerekli işlemleri yapmak,

e) Muğla Büyükşehir Belediyesi denetim ve kontrolünde olan Özel Toplu Taşıma Araçlarının elektronik ve fiziki ortamda takip ve denetimini yapmak,

 f) Muğla genelinde toplu taşıma araçlarının güzergâh üzerinde çalışma barışı içerisinde hizmetlerin vatandaşa ulaşmasını sağlamak için gerekli tedbirleri almak,

g) Denetim personeli tarafından yapılan kontroller sonucu tutanak düzenleyerek Daire Başkanının onayı ile Zabıta Dairesi Başkanlığına göndermek,

ğ) Özel Toplu taşımada görevli sürücü personele hizmet eğitiminin verilmesini sağlamak,

h) Özel Toplu taşıma hizmetleri ile ilgili gelen şikâyet ve talepleri değerlendirerek gerekli idari ve cezai işlemleri uygulatmak,

 ı) Özel Toplu Taşıma Araçlarında 4736 sayılı kanunda belirtilen ve “Ücretsiz ve İndirimli Seyahat Kartı” uygulamalarını takip ve kontrolünü sağlamak,

i) Birimde her personel yürüttüğü işin gizliliğini ve dokümanlarının korunup saklanmasını sağlamak,

j) Hat ve güzergâhlarda gerekli sayım, ölçüm ve analizleri yaptırır, elde edilen bulgular doğrultusunda şehrin yol ve yerleşim durumuna göre Ulaşım Ana Planı doğrultusunda düzenlemeler yaparak Şube Müdürünün görüşlerine sunmak,

k) Kamera kayıtlarını arşivlenmesini sağlamak, Özel Toplu Taşıma Araçlarının (ÖTTA) araç ve personel bilgilerini kayıt altında bulundurmak,

l) Mevzuatlar çerçevesinde ilgili Bakanlıkça yapılan destek ödemesine ait listeleri ay sonunda alarak ilgili birimlere göndermek,

m) Fiyat tarifeleri ile ilgili çalışmalar yaparak güncel fiyat tarifelerini ile ilgili önerileri ilgili birimlere göndermek,

n) Görev alanı ile ilgili konularda personeli bilgilendirmek ve mevzuattaki değişiklikleri takip etmek,

o) Personelin etkin ve verimli çalışması için gerekli tedbirleri almak, görev dağılımını yapmak,

ö) Personeller arasında disiplin ve iş birliğini kurarak, çalışmaların denetlenmesi, izin, istirahat, disiplin, ödül, ceza ve idari faaliyetlerin takip edilmesini sağlamak,

p) Muğla ili genelinde “Ücretsiz Seyahat Kapsamında Yapılacak Gelir Desteği Ödemesine İlişkin Usul ve Esaslar Hakkında Yönetmelik” gereğince 65 yaş üstü vatandaşlarımıza ulaşım hizmeti sunacak olan özel şahıs ya da şirketlere ait şehir içi toplu taşıma işletmecilerine yapılacak olan gelir desteği ödemesi hususunda gerekli işlemleri, Mali İşler Şefliği ile koordineli olarak yürütmek, 

r) Daire Başkanı ve Toplu Kara Taşıma Şube Müdürünün verdiği diğer görevleri yapmak. 

3.Bakım Onarım Şefliğinin görev yetki ve sorumlulukları şunlardır.

a) Toplu taşıma yönelik konfor, güvenilirlik ve maliyet unsurları doğrultusunda oluşan hizmet kalitesini yükseltmek için gerekli verimlilik çalışmalarını yürütmek,

b) İlgili Mevzuat hükümleri doğrultusunda topla taşıma araçlarını her zaman bakımlı, kullanıma hazır halde bulundurmak,

c) Belediyeye ait toplu taşıma araçlarının bakım, onarım ve periyodik bakımlarını yapmak ve yapılmasını sağlamak, (Oto elektrik, motor, döşeme, kaynak, lastik, yağ-filtre değişimi)

ç) Gerekli yedek parça ve servis hizmeti sağlanması ile ilgili işlemleri Mali İşler Şefliği ile koordineli olarak yürütmek,

d) Yapılan bakımların kayıtlarının tutulmasını sağlamak, tutulan kayıtlar ile ilgili olarak istatiksel rapor hazırlanmasını sağlamak,

e) Toplu taşıma araçlarının yetkili servisleri ile ilgili gerekli irtibatı sağlamak,

 f) Şube Müdürlüğü bünyesindeki  toplu taşıma araçlarının zorunlu Trafik Sigorta Poliçelerinin takibini yapmak ve süresi bitecek olanların ve ilgili birimler aracılığı ile sigortalarının yenilenmesini, fenni muayene ve trafik ruhsat değişimi gibi işlemlerin takibini yapılmasını sağlamak veya yapmak,

g) Ruhsat değişimlerinin yapılmasını sağlamak ve bununla ilgili Emniyet Müdürlüğü ve muayene istasyonunda gerekli iş ve işlemlerin takibini yapmak,

ğ) Yeni alınan / alınacak olan araçların tescil işlemlerini yapmak,

h) Muayene sırasında çıkan problemlerin verilen süre içerisinde giderilip tekrar muayene yapılmasını sağlanması ile ilgili işlemleri yürütmek,

ı) Toplu taşıma araçları arıza tespit ile kontrollerinin yapılması, yapılan bu tespitler sonucu ihtiyaç duyulan yedek parça ve sarf malzemelerin Mali İşler Şefliği ile koordineli olarak tedarikini sağlamak,

i) Toplu taşıma araçlarında oluşan hasar ve arızaların tespitini yapmak,  meydana gelen arızaların en kısa zamanda ve en uygun maliyetle çözülmesi yönünde gerekli çalışmaları yaparak toplu taşıma araçlarını en seri şekilde hizmet vermeye hazır hale getirmek, bu konuda Mali İşler Şefliği ile koordine kururak görüş almak,

 j) Toplu taşıma araçlarının tüm elektrik tesisatlarında oluşabilecek arızaların tespitini yapmak ve bu arızalarının en kısa sürede giderilmesini sağlamak. k)Görev alanına giren konularla ilgili teknik şartnameler hazırlamak,

l) Toplu taşıma araçlarının arızaları hakkında gerekli raporları düzenlemek, şoför kusurlarından meydana gelen kazalara ilişkin iş ve işlemleri yürütmek,

m) Şube Müdürlüğü tarafından kiralanacak araçların niteliğinin belirlenmesi ve kiralanan araçların çalışmaya başlatılması amacı ile kurulan komisyona teknik üye vermek,

n) Şube Müdürlüğü bünyesinde bulunan ve ekonomik ömrünü doldurmuş toplu taşıma araçlarının hurdaya ayrılma / satış işlemlerini yapmak veya yapılmasını sağlamak,

o) Kaza yapan araçların hasar tespitini yapmak için kurulacak komisyona teknik üye vermek,

ö) Kendilerine bağlı personelin arasında disiplin ve iş birliğini kurarak, çalışmaları denetlenmesi, izin, istirahat ve idari faaliyetlerin takip edilmesini sağlamak,

p) Belediyemize ait toplu taşıma araçlarında bulunan lastik ve bijonlarının günlük kontrollerinin yapılmasını, yazlık ve kışlık lastik değişimlerini,  araçlardan çıkan mevsimlik lastiklerin depolanmasını, yıl içerisinde kullanılması muhtemel olan lastiklerin ve lastik sayılarının tespitini yaparak ilgili birimlere, alımı için gerekli evrakların hazırlanmasını sağlamak.

 r) İş Güvenliği kapsamındaki iş ve işlemleri yürütmek,

s) Mevzuatına göre araçlarda bulunması gereken araç üstü yayınlar ve avadanlıkların tam ve eksiksiz olarak bulundurulmasını sağlamak,

ş) Araçlarda bulunan siren, lamba, korna, akü vs. gibi öncelikli önem taşıyan konuların periyodik takibinin yapılmasını sağlamak,

t) Tüm iş ve işlemlerde kullanılacak olan sarf malzemelerini belirleyerek teminini sağlamak,

u) Toplu taşıma araçlarının döşeme işlemlerinin yapılmasını sağlamak,

ü) Yıllık düzeyde toplu taşıma araçları için gerekli olan akaryakıt ve madeni yağ ihtiyacı ile ilgili gerekli kayıtları /verileri düzenlemek ve ihale sürecinin oluşturulmasını sağlamak.

v) Şehir dışı göreve gidecek araçların Kolay Geçiş Sistemi (KGS), Otomatik Geçiş Sistemi (OGS) iş ve işlemlerinin devamlılığını sağlamak,

y) Daire Başkanı ve Toplu Kara Taşıma Şube Müdürünün verdiği diğer görevleri yapmak. 

4.Garaj Amirliği ve Otobüs İşletme Şefliğinin görev, yetki ve sorumlulukları şunlardır.

a) Toplam kalite prensipleri dâhilinde, hız (yolculuk süresi), konfor, güvenilirlik ve maliyet unsurları doğrultusunda oluşan hizmet kalitesini yükseltmek için gerekli verimlilik çalışmalarını yürütmek,

b) Toplu taşıma araçlarının en iyi ve verimli bir şekilde sevk ve idaresinin yapılmasını sağlamak,

c) Personelin hafta tatili ve çalışma saatlerini araç sevkiyat programı ve araç arıza durumuna uygun şekilde devamlılık esasını bozmamak koşulu ile sağlamak,

ç) Araçların Fenni muayenelerinin takibini yapmak ve yapılması gereken tarihler içerisinde araçların muayenesini ilgili birimlerce yapılmasını sağlamak,

d) Muayene sırasında çıkabilecek aksaklıkları tespit edip önceden gerekli önlemlerin alınmasını sağlamak(Ek-1 Belgesi, zorunlu trafik sigortası, araç eksiklikleri vs.)

e) Araçların zorunlu egzoz muayene takibini yapmak ve süresi bitecek olanların ilgili birimler aracılığı ile yenilenmesini sağlamak,

f) Alınan yakıtların kayıtlarının tutulmasını sağlamak, tutulan kayıtlar ışığında günlük, aylık, yıllık, araç bazında, istatistiksel raporların düzenlenmesini sağlamak, 

g) Belediyemiz hizmetleri için gerekli olan araç ve şoför sevkiyatlarını 7 gün 24 saat esaslı devamlılığını ve bununla ilgili kayıtların tutulmasını sağlamak, ğ)Şehir dışı göreve çıkan araç ve şoförlerin dış görev sırasındaki akaryakıt ve karayolları geçiş ücretlerinde kullanılmak üzere harcırahlarının verilmesini sağlamak.

h) Araçların görev esnasında yapacakları kazalarla ilgili gerekli rapor ve tutanakların tutulmasını sağlamak,

ı) Araçların görev esnasında oluşabilecek arızalarına en kısa zamanda yerinde müdahale edilmesini sağlamak, iş devamlılığı esas olduğundan araca/şoföre alternatif çözümler bulmak, i)İlgili birimlerden gelen talepler doğrultusunda araç ve şoför hizmetleri verilmesini koordinesini sağlamak,

j) Personelin hafta tatili ve çalışma saatlerinin araç sevkiyat programı ve araç arıza durumuna uygun şekilde devamlılık esasını bozmamak koşulu ile sağlamak,

k) Kamusal toplu taşıma hizmetlerinin aksamadan yürütülmesi için gerekli günlük ve aylık çalışma programlarını hazırlamak ve uygulamayı takip etmek, aksaklık durumlarında gerekli düzeltmelerin yapılmasını sağlamak,

l) 4736 sayılı Kanun kapsamında indirimli ve ya ücretsiz seyahat hakkı olan vatandaşların kişiselleştirilmiş elektronik seyahat kartlarını ikinci kişilerin usulsüz kullanımını tespitinde kişiselleştirilmiş elektronik seyahat kartının iptali ile ilgili gerekli işlemlerin yapılmasını sağlamak,

m) Toplu taşıma hizmetleri esnasında araç içerisinde unutulan eşyaların tutanak ile tespitinin yapılarak sahiplerine tespit edilmesini sağlamak,

n) Daire Başkanı ve Toplu Kara Taşıma Şube Müdürünün verdiği diğer görevleri yapmak.